fbpx

Vanaf 19 augustus zullen mobiele advertenties op Facebook er niet meer hetzelfde uitzien. Er komen namelijk wijzigingen in het formaat van de afbeeldingen en in de hoeveelheid tekst die je bij de advertentie kunt plaatsen. Het wordt hiermee nóg belangrijker om je boodschap zo veel mogelijk via de afbeelding te communiceren. Lees vooral onderstaande even door en bereid je voor!

Minder zichtbare tekst in mobiele advertenties

Vanaf 19 augustus zien gebruikers slechts 3 regels tekst bij de advertenties in het nieuwsoverzicht, in plaats van 7 nu. Dit betekent dat gebruikers zelf moeten doorklikken om verder te lezen, als ze geïnteresseerd zijn natuurlijk. Aan jou de taak om de gebruiker te triggeren om door te lezen…

Kleinere afbeeldingen en video’s

De maximale hoogte wordt aangepast van een 2:3 ratio naar 4:5. Kort gezegd betekent dit dat afbeeldingen minder lang worden en daarmee net iets minder ruimte innemen in het nieuwsoverzicht.

Hieronder zie je aan de linkerkant een voorbeeld van hoe een mobiele advertentie er momenteel uitzie en rechts hoe het vanaf 19 augustus is.

Kort en krachtig

Door deze 2 veranderingen wordt het dus nog belangrijker om je campagneboodschap zo veel mogelijk in de afbeelding te verwerken. Maar hierbij moet je wel rekening houden met de 20% regel: je mag namelijk niet meer dan 20% tekst in de afbeelding hebben. Twijfel je aan de hoeveelheid tekst in je afbeelding? Je kunt via de Facebook Text Overlay Tool de afbeelding uploaden om te checken of je de afbeelding kunt gebruiken voor je advertentie.

Tips naar aanleiding van deze wijzigingen

1. Zorg ervoor dat je boodschap snel duidelijk is door middel van de tekst en vooral de afbeelding.

2. Vertel het belangrijkste in de eerste 3 regels, trigger mensen hier om verder te lezen.

3. Zorg dat je afbeeldingen gebruikt met een 4:5 ratio. Als breedte kun je 1080 pixels aanhouden, de lengte mag dan maximaal 1350 pixels zijn.

 

De veranderingen gaan in per 19 augustus. Houd hier dus rekening mee wanneer je nieuwe advertenties maakt of als je nog advertenties hebt lopen. Je hebt nog even om het een en ander aan te passen! 

Meer weten over Social Advertising?

In de gratis training over Adverteren op Facebook en Instagram deel ik mijn beste tips met je om zelf succesvolle campagnes op te zetten. Klik op onderstaande button om meer te lezen en je aan te melden.

X